استخدام روز
استخدام روز

استخدام روز

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴+ قرار دادن برنامه آزمون استخدام آموزش و پرورش به‌زودی به سازمان مدیریت

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴+ قرار دادن برنامه آزمون استخدام آموزش و پرورش به‌زودی به سازمان مدیریت

۱۳۹۴/۰۴/۰۱۷,۴۶۸ نظر

خبر ۲۶ خرداد ۹۴ استخدام : قرار دادن برنامه آزمون استخدام آموزش و پرورش به‌زودی به سازمان مدیریت

خبرگزاری فارس : به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمد حسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با اشاره به روند پیگیری آزمون استخدامی این وزارتخانه، اظهار داشت: برنامه چگونگی برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به زودی در اختیار سازمان مدیریت قرار می‌گیرد و پس از طی مراحل اداری و تأیید نهایی توسط سازمان مدیریت، اطلاعات مورد نیاز علاقمندان بر روی سایت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.سلیمی جهرمی با بیان اینکه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش تنوع رشته‌های مورد نیاز زیاد خواهد بود، خاطرنشان کرد: به زودی جزئیات آزمون و میزان نیاز مناطق به رشته‌های مختلف اعلام می‌شود.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: طی هفته‌های آینده اطلاعات نهایی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش بر روی سایت این وزارتخانه قرار می‌گیرد.  


 آخرین خبرها از استخدام آموزش و پرورش اولویت با مناطق محروم است

خبر آنلاین: فرصت دو هفته‌ای که پیش از این آموزش‌وپرورش برای انتشار اطلاعیه آزمون استخدامی از آن یاد کرده بود به پایان رسید. حالا رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌وپرورش درخصوص آخرین سرنوشت برگزاری آزمون توضیحاتی را ارائه کرده است.محمدحسین سلیمی جهرمی  در پاسخ به این پرسش که فرصت دو هفته‌ای آموزش و پرورش برای انتشار صدور اطلاعیه آزمون استخدامی به پایان رسیده و هنوز هیچ محتوایی در این خصوص منتشر نشده است، اظهار داشت: باید منتظر بود تا اطلاعیه مربوطه بر روی سایت وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی افزود: هنوز در حال برنامه‌ریزی در خصوص آزمون استخدامی هستیم. ۵ هزار سهمیه در این زمینه داریم که این سهمیه باید بین مناطق کشور و در رشته‌های مختلف توزیع شود. بر مبنای این توزیع، اطلاعیه‌ای صادر خواهد شد که زمان دقیق برگزاری آزمون، شرایط و منابع درسی را مشخص می‌کند.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش ادامه داد: تا زمانی که مشخص نشود در چه رشته‌هایی قرار است، جذب نیرو داشته باشیم نمی‌توان منابع آموزشی را به طور ددقیق تعیین کرد چون این منابع مرتبط با رشته‌هایی است که هر فرد قرار است در آن آزمون داده و استخدام شود.
سلیمی‌جهرمی ادامه داد: در این زمینه در حال برنامه ریزی هستیم و هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده است پس از جمع‌بندی نهایی آن را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تأیید ارسال خواهیم کرد.
وی افزود: اولویت استخدام با مناطق محروم است ولی این بدین معنا نیست که در مراکز شهرها جذب نیرو نخواهیم داشت. براساس نیازها و معیارهای خود اقدام به جذب نیرو خواهیم کرد و بیشتر به نیاز نسبی توجه داریم تا نیاز مطلق.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که زمان دقیق برگزاری آزمون چه تاریخی است، گفت: اگر هم اکنون زمانی را اعلام کنیم و به تأخیر بیفتد ممکن است تلقی بدقولی شود بنابراین نمی‌توانیم زمان دقیقی را اعلام کنیم.
سلیمی جهرمی در پاسخ به این پرسش که آیا آزمون استخدامی تابستان برگزار می‌شود یا آبان‌، بیان کرد: این موضوع بستگی به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارد. ما پس از توزیع سهمیه و تعیین رشته‌ها آن را به تأیید نهایی به سازمان مدیریت ارسال خواهیم کرد و زمان دقیق برگزاری آزمون نیز باید به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برسد.
به گزارش تسنیم، پیش از این و در تاریخ ۱۱ خرداد،‌سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در برنامه متن و حاشیه شبکه سه سیما اظهار داشت: ضوابط و جداول توزیع رشته‌های آزمون استخدامی مشخص شده و در این زمینه منتظر تأیید نهایی سازمان مدیریت هستیم.
وی در خصوص اعلام رد اخبار استخدامی اخیر از سوی وزیر آموزش و پرورش افزود: این مسئله درخصوص سایت‌های جعلی عنوان شده است که با هدف سودجویی اقدام به ثبت نام از داوطلبان کرده‌اند.
معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: سازمان مدیریت هر ۶ ماه آزمون استخدامی برگزار می‌کند و از آنجا که چندی قبل این اقدام انجام شده است باید در ۶ ماهه دوم سال آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شود، اما درخواست آموزش‌وپرورش از سازمان مدیریت این است که اجازه برگزاری آزمون در نیمه اول سال را صادر کنند تا در سال تحصیلی جدید پذیرفته شدگان بتوانند دوره یکساله خود را در دانشگاه فرهنگیان شروع کنند.
وی اضافه کرد: اگر سازمان مدیریت استدلال‌های ما را بپذیرد پیش بینی می‌شود این آزمون در اواخر مرداد برگزار شود. هم‌اکنون مشغول مذاکره با سازمان مدیریت هستیم و اگر آنها را متقاعد کردیم حداقل تا دو هفته آینده اطلاعیه مربوط به آزمون استخدامی را منتشر خواهیم کرد. در این آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی و فرزندان فرهنگیان طبق مصوبه مجلس در شرایطی برابر از اولویت ثبت نام برخوردارند.

خبر ۱۲ خرداد ۹۴ استخدام: ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ تهران هیچ گونه جذب نیرو ندارد

اﺳﻔﻨﺪﻳﺎﺭ ﭼﻬﺎﺭﺑﻨﺪ ﻣﺪﻳﺮﻛﻞ ﺁﻣﻮﺯﺵ و ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮاﻥ در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران در مورد سهمیه تهران در آزمون استخدامی اﻇﻬﺎﺭ ﺩاﺷﺖ: ﺩﺭ ﺁﺯﻣﻮﻥ اﺳﺘﺨﺪامی ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮاﻥ ﺳﻬﻤﻴﻪای ﻧﺪاﺭﺩ.
ﻭﻱ اﻓﺰﻭﺩ: ﺩﺭ ﺁﺯﻣﻮﻥ اﺳﺘﺨﺪاﻣی ﺁﻣﻮﺯﺵ و ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻛﻪ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ اﻣﺴﺎﻝ ﺑﺮﮔﺰاﺭ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ، ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮاﻥ اﺳﺘﺨﺪاﻡ ﻧﻴﺮﻭ ﻧﺪاﺭﺩ ﻭ ﺳﻬﻤﻴﻪ ﻫﺎی اﺳﺘﺨﺪاﻣی ﻋﻤﺪﺗﺎ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺤﺮﻭﻡ اﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩاﺭﺩ.
ﺳﻴﺪ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻂﺤﺎیی ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ ﻭﺯاﺭﺕ ﺁﻣﻮﺯﺵ و ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻧﻴﺰ ﺑﺎ اﺷﺎﺭه ﺑﻪ اﺳﺘﺨﺪاﻡ ﭘﻨﺞ ﻫﺰاﺭ ﻧﻴﺮﻭ اﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻓﺎﺭﻍ اﻟﺘﺤﺼﻴﻼﻥ ﺩاﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ ﮔﻔﺖ: اﻓﺮاﺩ اﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﺪﺭﻙ ﻟﻴﺴﺎﻧﺲ ﺩﺭ ﺭﺷﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ و ﺟﻨﺴﻴﺖ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ ﺁﻣﻮﺯﺵ و ﭘﺮﻭﺭﺵ اﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺑﺮﮔﺰاﺭﻱ ﺁﺯﻣﻮﻥ و ﮔﺬﺭاﻧﺪﻥ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻳﻜﺴﺎﻟﻪ ﺩﺭ ﺩاﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﻴﺎﻥ ﺟﺬﺏ می ﺷﻮﻧﺪ.
ﻭی اﺩاﻣﻪ ﺩاﺩ: اﻓﺮاﺩ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﺯ ﻣﻬﺮ ﺳﺎﻝ ۹۵ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺧﻮﺩ ﺭا ﺩﺭ ﺁﻣﻮﺯﺵ و ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺿﻭاﺑﻄ و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺁﺯﻣﻮﻥ اﺳﺘﺨﺪاﻣﻲ ﺗﺎ ﺩﻭ ﻫﻔﺘﻪ ﺁﻳﻨﺪه اﻋﻼﻡ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

خبر۱۲   خرداد ۹۴ استخدام : زمان ثبت‌ نام آزمون استخدامی جدید، ماه آینده اعلام می‌شود
وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که زمان ثبت‌نام برای استخدام جدید آموزش و پرورش ماه آینده اعلام می‌شود، گفت: تمام آنچه که تاکنون در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، علی‌اصغر فانی در نشست خبری روز گذشته خود در حاشیه سفر به خوزستان اظهارکرد: با توسعه پیش‌دبستانی‌ها در مناطق دو زبانه، کمبودها و مشکلات جبران می‌شود. باید دانش‌آموز دو زبانه را یک سال زودتر به مدرسه بیاوریم و او را آماده کنیم تا بتواند به راحتی از کتاب‌های درسی استفاده کند.
وی در مورد آموزش زبان مادری در مناطق دو زبانه، افزود: مطالعات کارشناسی این کار در حال انجام است و زمانی که به نتیجه قاطع کارشناسی برسیم از مجرای قانونی برای تصویب این طرح اقدام خواهیم کرد.
فانی در ادامه عنوان کرد: در استان خوزستان دوره پیش‌دبستانی را ۱۱۰ درصد نسبت به سال‌گذشته توسعه دادیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پرورش استان در مورد اختصاص اعتبارات ملی به خوزستان، تصریح کرد: این مصوبه، کار بسیار بزرگی است که طبق آن، وزارت آموزش و پرورش اعتباراتی به میزان بودجه عمرانی که به آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود، در اختیار آموزش و پرورش خوزستان قرار خواهد داد. اولویت هزینه‌کرد این اعتبار در شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست دکتر مقتدایی است، تعیین می‌شود.
فانی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: نباید انتظار داشت که مشکلات انباشته چندین ساله ظرف یک سال حل شود. دولت علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که دارد تلاش می‌کند عقب ماندگی استان خوزستان را جبران کند.
وی افزود: با توجه به قول رییس جمهور در خصوص در اولویت بودن آموزش و پرورش و با گشایش شرایط اقتصادی دولت، امیدواریم وضعیت آموزش و پرورش بهتر شود.

وی در مورد بازنشستگان آموزش و پرورش اظهارکرد: طبق قانون کسی که ۳۰ سال خدمت می‌کند، بازنشسته می‌شود. البته در سال گذشته استثناً ۲۵ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش را قبل از ۳۰ سال بازنشسته کردیم اما از این تعداد ۵ هزار نفر تمایل به ادامه خدمت داشتند که به همین دلیل در مقابل ۵ هزار نفر پیش از موعد بازنشسته شدند. امسال نیز همین سیاست را دنبال می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: افراد بازنشسته از حوزه آموزش و پرورش خارج و در حوزه سازمان بازنشستگی کشور قرار می‌گیرند. در مورد بیمه نیز در حال نهایی کردن قرارداد با بیمه فرهنگیان هستیم و تلاش می‌کنیم تا کیفیت بیمه معلمان و فرهنگیان را ارتقا دهیم.

فانی اظهارکرد: در برخی روستاها به دلیل آن که ممکن است در آینده این روستاها متروک یا از بین برود، ساختار مدارس متناسب با آن شرایط ایجاد می‌شود. ممکن است کانکس یکی از این گزینه‌ها باشد اما گزینه‌های متعدد دیگری نیز وجود دارد.
وی گفت: در رابطه با مناطقی که شرایط خاص و بدی آب و هوا دارند، لازم است توجه ویژه‌ای به معلمان این مناطق ‌شود. همچنین از مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درخواست کردیم که پیشنهادات همکاران در استان را مکتوب به ما منتقل کند تا ما نیز از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، قانونی را در این زمینه تصویب کنیم.
تا کنون هرچه درباره آزمون استخدامی جدید گفته شده صحت ندارد/اعلام زمان ثبت نام؛ ماه آینده
وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که زمان ثبت‌نام برای استخدام جدید آموزش و پرورش ماه آینده اعلام می‌شود، عنوان کرد: تمام آنچه که تاکنون در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.

خبر ۲۹ اردیبهشت ۹۴ استخدام : آزمون «مرداد امسال» به درد آزمون «مرداد سال گذشته» دچار نشود!
به گزارش فارس، البته باید امیدوار باشیم که برگزاری آزمون در مردادماه امسال به سرنوشت برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی که قول آن هم برای مردادماه سال ۹۳ بود، دچار نشود. زیرا وزیر آموزش و پرورش در سال گذشته هم خبر از برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی در مردادماه ۹۳ داده بود که این آزمون در نهایت برگزار نشد.
وجود تناقض در اعلام تاریخ دریافت مجوز و اعلام زمان برگزاری و جزئیات آزمون از سوی مسئولان آموزش و پرورش باعث شده است تا متقاضیان شرکت در این آزمون همچنان در سردرگمی باقی بمانند. از طرفی هم هیچ مسئولی در آموزش و پرورش اظهار نظری در خصوص آزمون استخدامی نمی کند و ابهامات را باقی گذاشته است.

به گزارش فارس، البته باید امیدوار باشیم که برگزاری آزمون در مردادماه امسال به سرنوشت برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی که قول آن هم برای مردادماه سال ۹۳ بود، دچار نشود. زیرا وزیر آموزش و پرورش در سال گذشته هم خبر از برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی در مردادماه ۹۳ داده بود که این آزمون در نهایت برگزار نشد.
وجود تناقض در اعلام تاریخ دریافت مجوز و اعلام زمان برگزاری و جزئیات آزمون از سوی مسئولان آموزش و پرورش باعث شده است تا متقاضیان شرکت در این آزمون همچنان در سردرگمی باقی بمانند. از طرفی هم هیچ مسئولی در آموزش و پرورش اظهار نظری در خصوص آزمون استخدامی نمی کند و ابهامات را باقی گذاشته است.

پای سودجویان به آزمون استخدامی آموزش و پرورش باز شد
ماجرای برگزاری این آزمون آنقدر کش و قوس‌های مختلف پیدا کرد که پای سودجویان و فرصت طلبان نیز به این آزمون باز شد.

این ابهامات در اعلام جزئیات باعث شده است بازار دلالی در این خصوص به وجود آید و برخی اطلاعات غیرواقعی را در فضای سایبری و اجتماعی منتشر کنند و خبر از جزئیات برگزاری این آزمون می‌دهند.
حال چندین سوال در این خصوص مطرح است:
آیا وزارتخانه‌ای به بزرگی آموزش و پرورش بهتر نبود پس از اخذ مجوز رسمی، اطلاع رسانی استخدام را انجام می داد؟
آیا فرآیند برگزاری یک آزمون و یا اعلام فراخوان یا اطلاعیه و جزئیات این آزمون آنقدر سخت است که ماه‌ها متقاضیان آن باید در انتظار باشند؟
آیا متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش نباید زمان برای مطالعه منابع داشته باشند؟ تأخیر در اعلام منابع، زمان مطالعه را کاهش می دهد؟
طولانی شدن جزئیات برگزاری این آزمون باعث شده تا برخی با منتشر کردن چگونگی برگزاری، سوالات آزمون و … ، هزینه‌هایی از متقاضیان طلب کنند که جو نامطلوبی در جامعه به وجود آورده است.

اعلام رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش
معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدام در آموزش و پرورش برای جذب معلم ابتدایی با جنسیت مرد ، هنر آموز در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش و مربیان پیش دبستانی خواهد بود.
محمد بطحایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: نیروهای قراردادی در وزارت آموزش و پرورش نیز برای تبدیل وضعیت به پیمانی می توانند در این آزمون شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش از همه استان ها به تناسب رشته و جنسیت استخدام خواهیم داشت ، گفت: جذب نیرو در آموزش و پرورش تنها از افراد با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر انجام خواهد شد و مبنای پذیرش ما افراد بومی در هر منطقه آموزش و پرورش است.
بطحایی تاکید کرد : در آزمون استخدامی شش هزار نفر به عنوان پذیرفته شدگان اولیه انتخاب می شوند و بعد از مصاحبه و گزینش پنج هزار نفر انتخاب نهایی خواهند شد.
وی زمان آزمون استخدامی را شهریور اعلام کرد و گفت: براساس ضوابط سازمان مدیریت و برنامه ریزی ؛ آموزش و پرورش باید ۴۵ روز مانده به آزمون استخدامی زمان قطعی برگزاری آزمون استخدامی را اعلام کند تا متقاضیان بتوانند بر اساس منابعی که اعلام می شود خود را برای آزمون آماده کنند.
بطحایی یادآور شد دستورالعمل آزمون استخدامی آموزش و پرورش هفته آینده برای تایید به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال خواهد شد.

خبر ۱۶ اردیبهشت ۹۴ استخدام :علاقه‌مندان به استخدام در آموزش و پرورش فریب افراد فرصت‌طلب را نخورند

معاون مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا این لحظه هیچ‌گونه زمان ثبت‌نام برگزاری آزمون استخدامی اعلام نشده است، گفت: علاقه‌مندان به استخدام در آموزش و پرورش فریب افراد فرصت‌طلب را نخورند.
به گزارش مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش به نقل از خبرگزاری فارس ،رسول پاپایی اظهار کرد: مجوز استخدام ۵ هزار نفر در آموزش و پرورش توسط سازمان مدیریت صادر شده است.
وی ادامه داد: این مجوز به درخواست وزارت آموزش و پرورش و به استناد بند «ج» و تبصره یک ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری برای استخدام در مشاغل آموزشی صادر شده است.
پاپایی با بیان اینکه دستورالعمل نحوه برگزاری این آزمون باید به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برسد، افزود: پس از تأیید نحوه برگزاری این آزمون، جزئیات به اطلاع عموم خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه برخی سایت‌ها به اعلام منابع آموزشی یا نحوه ثبت‌نام از علاقه‌مندان به استخدام در آموزش و پرورش اقدام کردند، گفت: هر گونه خبر و اعلام نشانی یا آدرس و مواد آزمونی توسط برخی سایت‌ها اعتباری ندارد و مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش نیست.
وی هشدار داد: هم‌وطنان گرامی مواظب باشند افراد فرصت‌طلب و سودجو به نام این آزمون، از آنها اخاذی نکنند، چرا که آموزش و پرورش تا این لحظه هیچ‌گونه تاریخ دقیقی برای زمان آزمون، مواد امتحانی و نشانی جهت ثبت‌نام اعلام نکرده است و هرگونه اعلام نشانی و درخواست وجه به شماره‌حساب‌های اعلام‌شده در برخی سایت‌ها، کار افراد فرصت‌طلب است.

خبر ۱۳ اردیبهشت ۹۴ استخدام : حق التدریسی‌ها برای استخدام باید در آزمون شرکت کنند

به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، علی اصغر فانی در برنامه زنده نگاه یک شنبه شب در خصوص نامگذاری روز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم گفت: استاد مطهری معلم بزرگ انقلاب بود و این نامگذاری رسالت سنگینی را بر دوش آموزش و پرورش و همه معلمان قرار می دهد.
وی با بیان برخی فرمایشات امام خمینی در خصوص جایگاه معلمی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۳ و نیم میلیون دانش آموز و ۲۷ میلیون پدر و مادر و در جمع ۴۰ میلیون نفر با احتساب اطرافیان دانش آموزان در ارتباط با وزارت آموزش و پرورش هستند.
فانی آموزش و پرورش را بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت برشمرد و گفت: به همین خاطر کوچکترین تصمیماتی که در وزارت آموزش و پرورش گرفته می شود همه جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس تحقیقات صورت گرفته معلمان بالاترین گروه مرجع را در جامعه تشکیل می دهند افزود: نقش کلیدی معلم می تواند نوید بخش اثرگذاری هر چه بیشتر این قشر در آینده جامعه ما باشد.
فانی در پاسخ به سؤالی در خصوص مطالبات معلمان با بیان اینکه در مجموع این مطالبات دو قسم است گفت: در قسمت اول به موجب قوانین موجود یک سری طلبها و مطالباتی از آموزش و پرورش دارند که برخی از انها پرداخت نشده است مانند حق التدریس دی ، بهمن و اسفند سال گذشته.
وی افزود: در قسمت دوم مطالبات مقایسه دیگری است که فرهنگیان با سایر کارکنان دولت در بعضی از وزارتخانه ها و نهادها انجام می دهند که احساس تبعیض در دریافتیهایشان می کنند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: درباره قسمت اول مطالبات معلمان اقدامات خوبی انجام داده ایم و تا آخر هفته معلم باوجود مشکلات مالی، بخش عمده مطالبات نوع اول پرداخت می شود.
فانی افزود: در خصوص قسمت دوم مطالبات معلمان باید بگویم این تبعیضها بحثی نیست که در یکی دو سال اخیر اتفاق افتاده باشد و شاید قدمت ۷۰ ساله دارد و تلاش دولت یازدهم در این جهت است که به تدریج این تبعیضها کم شود.
وی گفت: همکاران ما هم انتظار ندارند که در مدت کوتاه همه این تبعیضها برداشته شود اما در دولت گامهایی برداشته ایم.
فانی در پاسخ به اینکه چرا معوقات حق التدریسیها پرداخت نشده است؟ افزود: جلسه ای را با سازمان مدیریت داشتیم و مقرر شد مطالبات حق التدریسهای دی ، بهمن و اسفند پرداخت شود و در این باره تخصیص اعتبار صورت گرفته و فردا یکشنبه قرار است به استانها ابلاغ شود.
وزیر آموزش و پرورش مشکلات اعتباری را علت اصلی پرداخت نشدن حق التدریس معلمان برشمرد و گفت: در سال ۹۳ زمانی که حقوق بهمن را پرداخت کردیم صد درصد اعتبارات آموزش و پرور ش اختصاص یافت و برای اسفند اعتباری نداشتیم و با تلاشی که انجام شد توانستیم حقوق اسفند را نیز پرداخت کنیم و از بخشی از مطالبات جا ماندیم.
فانی افزود: حق الزحمه نظارت بر امتحانات و بخشی از پاداش پایان خدمت و چند مورد دیگر از مطالبات معلمان تا پایان هفته معلم پرداخت می شود.
وی درخصوص نظام هماهنگ پرداخت گفت: این نظام در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری انجام می شود و برای همه کارکنان دولت متناسب با این قانون باید احکام صادر شود و پرداختها صورت گیرد.
فانی افزود: در بعضی دستگاهها، پرداختهایی در فیشهای حقوقی داریم که در آموزش و پرورش نداریم و ما پیگیری کردیم تا بخشی از این پرداختها صورت گیرد که این امر در حال پیگیری و انجام است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت یازدهم تاکنون دو سال بودجه ریزی صورت گرفته است گفت: در سال ۹۳ اعتبار دولت برای آموزش و پرورش نسبت به سال ۹۲ بیست و شش درصد رشد نشان می دهد در حالیکه کل بودجه دولت ۱۱ درصد رشد داشته است.
رشد بیش از ۲۳ درصدی اعتبارات آموزش و پرورش
فانی همچنین افزود: در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ اعتبارات آموزش و پرورش بیش از ۲۳ درصد رشد داشت در حالیکه کل رشد بودجه دولت یازده و نیم درصد بوده است.
وی گفت: این رشد بودجه ای آموزش و پرورش نشان ازتوجه دولت به این وزارتخانه است اما باز هم با توجه به حجم نیازهای آموزش و پرورش کفایت نمی کند و تلاشهایی در حال انجام است از جمله رتبه بندی معلمان.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که چرا ضریب شغلی در دو سال اخیر برای معلمان اجرا نشده است گفت: با صرفه جویی هایی که در سایر هزینه ها در سال ۹۳ انجام دادیم موفق شدیم این ضریب را برای ۳۳۰ هزار همکار دوره ابتدایی اعمال کنیم و از ابتدای سال ۹۴ نیز برای سایر همکاران این ضریب را به صورت یکسال اعمال کردیم.
علی اصغر فانی افزود: در گامهای بعدی به سمت اعمال قانون خدمات کشوری می رویم زیرا با توجه به اعتباراتمان باید طوری برنامه ریزی کنیم که با کسری اعتبار مواجه نشویم.
فانی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی نظام هماهنگ را بطور کامل اجرا می کنیدگفت: با بند ۵ ماده ۶۸ قانون خدمات کشوری فاصله زیادی نداریم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: پارسال با ساماندهی نیروی انسانی، در اعتبارات صرفه جویی کردیم و از محل آن برای همکاران دوره ابتدایی و امسال هم برای دوره های راهنمایی و متوسطه اعمال می کنیم.
وی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: این صندوق برای معلمان عضو صندوق، سرمایه گذاری می کند.
فانی ادامه داد: این صندوق در یک سال اخیر بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای فرهنگیان سود داشته که به حساب فرهنگیان منظور شده است و این سرمایه برای آنها باقی خواهد ماند.
وی گفت: هر سال سرمایه فرهنگیان را در این صندوق اعلام می کنیم و هر کدام از فرهنگیان که بخواهند می توانند سرمایه خود را از این صندوق خارج و دریافت کنند و اگر هم بخواهند سرمایه آنها برای سرمایه گذاریهای بعدی باقی می ماند.
فانی با اشاره به اینکه کسانی که بازنشسته می شوند می توانند کل سرمایه خود را از این صندوق دریافت کنند افزود: برای نخستین بار عده ای از بازنشستگان دوباره عضو این صندوق شدند زیرا احساس کردند این صندوق برای آنها سوددهی دارد و عده ای از همکاران فرهنگی نیز اصل سرمایه خود و سود آنرا از این صندوق دریافت کردند.
وزیر آموزش و پرورش درباره بیمه طلایی فرهنگیان نیز گفت: هر هزینه ای که برای بیمه فرهنگیان پرداخت می شود نیمی از آنرا همکار فرهنگی و نیمی را دولت پرداخت می کند.
فانی افزود: تا کنون یک نوع بیمه داشتیم اما پیشنهاد ما این است که ۴ بسته بیمه ای را ارائه کنیم تا همکار فرهنگی هر کدام را خواست انتخاب کند.
وی ادامه داد: تنوع این چهار بسته، همکاران را به ایده آل هایشان نزدیک می کند زیرا آنها می توانند بر اساس نیاز خود یکی از این بسته ها را انتخاب کنند.
فانی گفت: با شرکتهای بیمه گذار در این زمینه در حال مذاکره هستیم و تا آخر اردیبهشت، این چهار بسته، نهایی و ابلاغ می شود.
وی افزود: با توجه به تجربیات، سقفهای بیمه ای در این چهار بسته بگونه ای انتخاب شده است که با توجه به واقعیتها باشد و اجحافی به کسی نشود.
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود درباره طرح رتبه بندی معلمان گفت: اقدام خوبی که دولت در سال ۹۳ انجام داد تصویب رتبه بندی معلمان در آخرین جلسه هیئت دولت یعنی در ۲۷ اسفند ۹۳ بود که در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب رسید و در امسال اجرایی می شود.
فانی افزود: بسیاری از انتقاداتی که نسبت به طرح رتبه بندی معلمان می شود متأثر از کتابچه ای است که در این زمینه در دولت قبل منتشر شد.
وی تأکید کرد: رتبه بندی کنونی هیچ ارتباطی به این کتابچه ندارد بلکه شاخصهای کنونی رتبه بندی معلمان باید منبعث از وظیفه معلمی در آموزش و پرورش باشد نه وظیفه استادان دانشگاه مانند داشتن مقاله ISI.
فانی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان را بر اساس وظایف معلمی و شایستگیهای آنان در نظر می گیریم گفت: به همه فرهنگیان، معلمان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت فراخوان دادیم تا شاخصهای مورد نظر خود در زمینه رتبه بندی را ارائه کنند که تاکنون بیش از یازده هزار نفر شاخصهایی را پیشنهاد دادند که در اختیار کارگروه مربوط قرار گرفت و امیدواریم تا اواسط خرداد این شاخصها را جمع بندی کنیم و در سازمان مدیریت به تصویب برسانیم.
وی افزود: لازمه رتبه بندی، تأیید صلاحیت های حرفه ای و لازمه تأیید این صلاحیتها ، تدوین شاخصهاست که اکنون در مرحله تدوین این شاخصها هستیم.
مجری پرسید: افزایش حقوق و دستمزد معلمان در رتبه بندی برای آموزش و پرورش بار مالی دارد در حالیکه عنوان می شود این موضوع در بودجه سال ۹۴ دیده نشده است، چگونه اعتبار لازم را فراهم می کنید؟
وزیر آموزش و پرورش پاسخ داد: در بودجه ۹۴ دیده نشده است اما هیئت دولت در ۲۷ اسفند سال ۹۳ مبلغ ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان در سال ۹۴ در نظر گرفت که این رقم از طریق کسر تخصیصهای دیگر دستگاهها تأمین خواهد شد.
فانی افزود: اعتبار پیش بینی شده برای آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال ۹۴، بیست و چهار هزار میلیارد تومان بود که مجلس شورای اسلامی حدود پنج هزار میلیارد تومان به این رقم اضافه کرد.
وی ادامه داد: هیئت دولت نیز در آخرین جلسه خود در سال ۹۳ مصوب کرد ۱۳۵۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش در سال ۹۴ اختصاص داده شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در مجموع اعتبارات بالقوه آموزش و پرورش در سال ۹۴ بیش از سی هزار میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه با پارسال ۵۰ درصد افزایش نشان می دهد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه از برگزاری آزمون جذب معلم در تابستان امسال خبر داد و گفت: فرزندان فرهنگیان و معلمان پیش دبستانی با توجه به رشته های مورد نیاز در اولویت قرار دارند.
علی اصغر فانی اظهار داشت: آرزو می کنم روزی فرا برسد که برای همیشه مشکلات فرهنگیان حل شود اما باید تصدیق کنیم که امکانات کشور محدود است.
وی گفت: بودجه آموزش و پرورش از ۲۱ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که از رشد ۴۷ تا ۴۸ درصدی برخوردار است و این نشان از عنایت دولت به آموزش و پرورش است هر چند باید بیشتر شود.
فانی در پاسخ به این سؤال که آیا رتبه بندی معلمان از اول مهر ۹۴ اجرایی می شود افزود: بله؛ به مجرد تصویب شاخصها، نظام رتبه بندی تصویب و بعد به بررسی پرونده همکارانمان خواهیم پرداخت که دو سه ماهی طول می کشد و بعد از آن نظام رتبه بندی اجرایی خواهد شد.
وی در خصوص معلمانی که تا پیش از اول مهر ۹۴ بازنشسته می شوند گفت: مصوبه دولت از اول مهر ۹۴ است و در حال بررسی موضوع آنهایی هستیم که قبل از آن بازنشسته می شوند تا مشکل این بخش هم حل شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در مجموع ما با کمبود نیروی انسانی مواجه نیستیم اما این نیروی انسانی خوب توزیع نشده است افزود: آموزش و پرورش باید برنامه ریزی میان مدت برای ایجاد توازن در نیروی انسانی خود ایجاد کند که سه عامل جنسیت ، رشته تخصصی و جایگاه جغرافیایی در این برنامه ریزی مؤثر است.
فانی گفت: بعنوان مثال ۸۱ درصد معلمان در شهر تهران خانمها و ۱۱ درصد آقایان هستند در حالیکه ۵۱ درصد دانش آموزان این شهر پسران و ۴۹ درصد دختران هستند.
وی افزود: ساماندهی نیروی انسانی را از سال گذشته شروع کردیم که بر اساس آن تورم و کمبود نیروی انسانی با توجه به سه عامل یاد شده تا ۵ سال دیگر ساماندهی می شود.
فانی گفت: در حال حاضر نیروهایی را که بازنشسته می شوند یا پذیرش دانشگاه فرهنگیان داریم، در جاهایی استخدام می کنیم که نیاز داریم و این مشکل نقل و انتقالات را نیز کاهش می دهد.
وی بیشترین مشکل کمبود نیروی انسانی را دوره ابتدایی بویژه ششم ابتدایی برشمرد و افزود: علت آن است که سه سال پیش خیلی عجولانه پایه ششم اضافه شد در حالیکه در همان سال ۴۸ هزار نیروی انسانی برای این پایه نیاز بود که آماده نشده بود و از دوره های دیگر و از رشته های غیرتخصصی استفاده شد و این موضوع در گزارشهای مختلف نیز آمده است.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص برگزاری آزمون استخدامی گفت: طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، دو روش برای تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش پیش بینی شده که یکی از آنها کنکور سراسری است.
فانی افزود: بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ما می توانیم از بین لیسانسیه ها و فوق لیسانسیه ها از طریق آزمون پذیرش و گزینش داشته باشیم و پس از یک سال دوره در دانشگاه فرهنگیان آنها را به استخدام درآوریم.
وی با بیان اینکه اولین بار می خواهیم ماده ۲۸ را اجرا کنیم گفت: یک هفته ای است که کتباً از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مجوز برگزاری آزمون را دریافت کرده ایم و باید هماهنگیها با سازمان سنجش انجام شود که به احتمال زیاد در تابستان امسال این آزمون برگزار می شود.
حق التدریسیها باید در آزمون شرکت کنند
فانی درباره نحوه استخدام نیروهای حق التدریسی نیز اظهار داشت: حق التدریسیها هم باید در این آزمون شرکت کنند.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه به موضوع دانشگاه فرهنگیان پرداخت و با توجه به دو رسالت اصلی این دانشگاه یعنی تربیت معلم و بهسازی نیروی انسانی گفت: ما در حال حاضر یک میلیون همکار فرهنگی داریم که با توجه به تحولاتی که در کتابهای درسی ایجاد می شود نیازمند به روز رسانی اطلاعاتشان هستند که این مهم بر عهده دانشگاه فرهنگیان است.
فانی با بیان اینکه ما بر اساس نیاز دانشگاه فرهنگیان پذیرش می کنیم افزود: در سال اول این دانشگاه ۲۵ هزار نفر و در سال دوم ۱۷ هزار نفر و در سال سوم ۱۲ هزار نفر پذیرش داشتیم.
وی در خصوص اینکه چرا هنوز پس از گذشت ۱۶ و نیم ماه دانشگاه فرهنگیان با سرپرست اداره می شود؟ گفت: منتظریم در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.
فانی افزود: چند ماه است که موضوع بررسی صلاحیت ها در دستور کار قرار نگرفته و امیداریم در اولین فرصت بررسی صلاحیت برخی رؤسای دانشگاهها بویژه دانشگاه فرهنگیان به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیاید.
وی گفت: من یکبار از شورای عالی انقلاب فرهنگی بخاطر حضور نداشتنم درخواست تعویق بررسی صلاحیت رئیس دانشگاه فرهنگیان را داشتم.
وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص جذب هیئت علمی در دانشگاهی که با سرپرستی اداره می شود افزود: هیچ مشکلی ندارد چرا که مصوبه هیئت امنا را دارد.
فانی در خصوص نقشه راه اجرای سند تحول راهبردی آموزش و پرورش و اینکه چرا هنوز اجرایی نشده است گفت: در ۱۷ اردیبهشت ۹۳ در دیدار معلمان نمونه سراسر کشور با مقام معظم رهبری، ایشان یکی از مطالباتشان را تدوین نقشه راه اجرای سند تحول برشمردند که این نقشه آماده شده است.
وی افزود: ما در عین حال که در سال ۹۳ بدنبال تدوین نقشه راه بودیم از ۱۳۱ راهکار سند تحول به ۴۰ راهکارش ورود پیدا کردیم.
فانی گفت: بعضی از راهکارها نیاز به پیش نیاز نداشت به همین خاطر ما ۴۰ راهکار را در قالب ۹۹ برنامه اجرای سند تحول در سال ۹۳ آغاز کردیم.
وی افزود: در جلسه فوق العاده ای که به زودی شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می کند نقشه راه اجرای سند تحول راهبردی این وزارتخانه را تصویب می کنیم و این امر حتماً تا پیش از سال تحصیلی جدید خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: در سال گذشته ۲۵ هزار نفر همکار فرهنگی ما بازنشسته شدند و ۱۸۰ هزار دانش آموز نیز به دانش آموزان اضافه شد که این تعداد، حدود ۱۵ هزار نیروی انسانی نیاز داشت و با توجه به ۲۵ هزار بازنشسته ما کسری ۴۰ هزار نفری داشتیم.
فانی با بیان اینکه اولین سری فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان مهر ۹۵ وارد بدنه آموزش و پرورش می شوند افزود: ما در مواجهه با کمبود نیروی انسانی دو کار انجام دادیم یکی‌ افزایش بهره وری و ساماندهی نیروی انسانی با جابجایی نیروهای موجود و دیگری بسته حمایتی بود.
وی گفت: ما سال ۹۳ حدود ۴۰ هزار صندلی خالی مدارس غیردولتی را در اختیار گرفتیم و دانش آموزان را با هزینه دولت به این مدارس فرستادیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در بعضی از رسانه ها حرفهایی زدند که واقعیت نداشت چرا که یک نفر از این ۴۰ هزار دانش آموز، یک ریال پرداختی نداشتند و این میزان هزینه، یک سوم هزینه ای بود که برای دانش آموزان در مدارس دولتی داریم.
فانی از استمرار این سیاست در سال ۹۴ خبر داد و گفت: بهترین عامل انتقال دانش آموز به مدارس غیردولتی نیز محل سکونت دانش آموزان بوده است.
برخورد با تخلفات مدارس غیرانتفاعی تا لغو مجوز
وی کار دوم انجام شده در سال ۹۳ را به مشارکت گذاشتن فضای آموزشی برشمرد و افزود: حدود هزار مدرسه دولتی را با مؤسسات غیردولتی به مشارکت گذاشتیم که این مؤسسات باید معلم و مدیر مدرسه را تأمین کنند و از این طریق ۱۴۰ هزار دانش آموز را به این مدارس فرستادیم.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که نحوه نظارت این وزارتخانه بر دریافت شهریه از سوی مدارس غیر انتفاعی چگونه است؟ گفت:در هر استان شورای نظارت بر مدارس غیر دولتی داریم و وزارت آموزش و پرورش شورای مرکزی نظارت هم دارد که بر عملکرد مدارس غیر دولتی نظارت می کند.
علی اصغر فانی افزود: تخلفات موسسات و دست اندرکاران مدارس غیرانتفاعی بررسی و متناسب با تخلفات با آنها برخورد می شود و حتی تا لغو مجوز آنان نیز پیش می رود.
وی درباره اقدامات پرورشی هم گفت: معاونت پرورش در این باره فعالیت های گوناگونی دارد از جمله اینکه دفتری به عنوان دفتر فعالیت های فرهنگی و هنری داریم که فعالیت های مختلفی از جمله مسابقات فرهنگی را برگزار می کند.
فانی افزود: دفتر دیگری هم در زمینه عترت، قرآن و نماز فعالیت می کند و سازمان دانش آموزی هم فعالیت های مربوط به شوراهای آموزشی و مجلس دانش آموزی و پرسش مهر رئیس جمهور از دانش آموزان را پیگیری می کند.
وی گفت: دفتر مشاوره هم موضوع مشاوره های دانش آموزی را پیگیری می کند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: اعتباراتی را که وزارت آموزش و پرورش در معاونت پرورشی در سال ۹۳ هزینه کرد بیش از ده برابر اعتباراتی است که در سال ۹۲ در همین زمینه هزینه شد.
فانی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد دولت به حوزه پرورشی توجه خاصی دارد.
وی گفت: در سال ۹۳ حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند که این رقم در مقایسه با سال پیش از آن دو برابر بود.
فانی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور در سال ۹۳ بدون حادثه بود افزود: دانش آموزان در هزینه اردوهای راهیان نور با علاقه مشارکت کردند.


 ۵ هزار نیرو به زودی در آموزش و پرورش استخدام می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وزیر آموزش و پرورش در شهرستان اقلید با اشاره به ضرورت ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت : از طریق ماده ی ۲۸ اساس نامه دانشگاه فرهنگیان ،مجوز استخدام ۵ هزار نیروی انسانی بالای لیسانس با الویت دهی به فرزندان فرهنگیان و مربیان پیش دبستانی صادر شده و به زودی ابلاغ می شود.
وی افزود : با توجه به رشته ها و نیاز در مناطق مختلف ،پذیرش نیرو با رویکرد استخدام بومی انجام خواهد شد.
دکتر فانی گفت : در اجرای این طرح پذیرفته شدگان یک سال باید در دانشگاه فرهنگیان درس های مربوطه را آموزش دیده و در پایان گواهینامه ای مبنی بر صلاحیت استخدام در آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان دریافت می کنند .
وزیر آموزش و پرورش کشور این قول را نیز به پذیر فته شدگان در این آزمون داد که بلافاصله پس از دریافت گواهینامه استخدام شوند.
وی با اشاره به افزایش حقوق ۱۴ درصدی و افزایش ضریب فوق العاده شغل نیز گفت :رفع تبعیض دریافتی معلمان با سایر کارکنان دولت یکی از دغدغه های دولت است و دولت همه تلاش خود را در راستای تحقق آن انجام می دهد .


 

سوالات استخدامی آموزش و پرورش


منبع:http://www.estekhtam.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.